The Wildest Party

Standarta
Ķēriens!

Ķēriens!

Izpaudīšos, kamēr vēl esmu “book-high”. Pērn, apmeklējot Grāmatu izstādi Ķīpsalā, sapratu, ka es to lietu pārāk nenopietni ņemu – iet tur svētdienā nozīmē cerēt uz atliekām. Protams, grāmatas par pilno cenu vēl arvien ir, bet īpaši izdevīgie piedāvājumi sen jau ir nosmelti. Tāpat iet ar pirmsalgas iztukšīti nav moderni. Tā nu šogad mēģinājām saplānot citu apmeklējuma dienu, kas nozīmēja nedaudz pakārtot darbu. Otrs uzdevums bija atlikt pasākumam normālu žūksnīti, lai nav jāņaud, ka ņau ņau naudiņas, bet gribas ta visu. Vispār jau pirms izstādes es nedaudz bažījos, ka īsti nav noskaņojums, un vai man būs, ko pirkt? Jo plānā bija kādas 2-3 grāmatas (no kurām atcerējos nopirkt tikai vienu).

Ierodoties hallē, uzņēmām zemo startu uz Jāņa Rozes veikalu, jo bija jau zināms, ka jāmetas virsū īpašo piedāvājumu kastēm. Un tur patiešām bija, ko izvēlēties! Bija pat sevi jābremzē un jāmēģina pārliecināt, ka nav obligāti jāgrābj visas grāmatas tikai tāpēc, ka tās ir par 1 eiro. Īpašs prieks bija par Nika Hornbija (viens no maniem mīļākajiem autoriem) “Funny Girl” un Diānas Seterfīldas “Bellman & Black” (viņas spalvai pieder arī ļoti foršais “Trīspadsmitais stāsts”). Arī JR jauno un svaigo anglisko grāmatu plaukti nelika vilties – var redzēt, ka ir piestrādāts pie pasūtījumiem, jo ir papilnam visādu jaunu un aktuālu gabalu. Tā es tiku pie Yrsa Sigurdardottir “Why Did You Lie?” – nebūs vairs jādomā, ar kuru viņas grāmatu sākt. Un ja līdz šim Katie Khan “Hold Back The Stars” manā to-read listē iekļuva tikai dēļ smuka vāka, tad somā tā nokļuva, jo dzīvajā tas vāks ir vēl smukāks! Jā, esmu sekla būtne. Un Kontinentam gāju garām gaisā paceltu snīpi. Protams, JR bija arī plauktu plaukti ar žurnālgaldiņu un krāsojamām grāmatām. Bet tur es pārāk ilgi neuzkavējos. Lai gan ilustrētais Šekspīrs bija ļoti vilinošs!

Pēc tam metāmies uz grāmatmaiņas punktu cerībā, ka tur kkas atradīsies. Nu, bija kā parasti – kaut kāds nejauši izvēlēts mikslis. Gandrīz jau domāju, ka nāksies nest mājās līdzpaņemtās grāmatas, jo izlase atkal ir kā no Otrās Elpas bezmaksas plauktiem, bet tad ieraudzīju Tarzānu – un, hei! – protams, ka es gribu klasisku trašiņu! Tad es uzkūlos “Gargantijai un Pantagrielam”, kurā bija ierakstīts tik jauks vēlējums, ka tādēļ vien jāņem. Un tad vēl paķērās Vilkija Kolinsa “Mēness akmens” – mēģināšu vēlreiz palasīt šo viktoriāņu klasiķi, jo “Sieviete baltā” mani drusku nokausēja. Bet kaut kam tur taču ir jābūt!

20170224_211832

Neputnā ieķēru svaigāko no Mākslas detektīviem, bet stundu vēlāk pie Pētergaiļa secināju, ka esmu gatava lasīt jebkuru grāmatu, ja vien to ir ilustrējusi Elīna Brasliņa. Vēl tur man iekrita kārajā acī “Pagrīdes ieceļotāji”, jo tas vāks! Būs vispirms man, pēc tam jaunajai paaudzei.

Pie Prometeja nolēmu pamēģināt Asinszāles triptihu. Cerams, patiks. Vispār jau tas daļēji bija no sērijas – paskatījos makā – Hei, es neesmu iztērējusi pat pusi no sava budžeta, ok, ņemsim visu sēriju, ko tur niekoties! Ja tikai tas viss pēc tam nebūtu jānes… Zvaigznes stendā es vairāk nodarbojos ar pārdošanu, nekā pirkšanu. Madara gan nebija īpaši jāpārliecina, ka viņai vajag “Sniegavīru”, bet kādai dāmai es piedziedāju pilnas ausis par Berjlindiem un liku lasīt secīgi, lai nesanāk maiteklis. Un tas, ka Berjlindus met pakaļ pa 7 eiro, ir vnk trakums. Pati it kā gribēju 1Q84 2. daļu, bet kā jau kārtīgam grāmatu frīkam, man gribas, lai visas vienas sērijas grāmatas man ir vienādos iesējumos, bet šī tagad ir pieejama tikai mīkstajos vākos. Paķēru tikai Pepes un Milles jaunākās grāmatas māsasmeitai. Varētu domāt, ka šitās grāmatas raksta zviedru autore, jo kamēr Mille sauļojas bīčā, Pepe – kā jau vīrietis – gatavo pusdienas.

Uzvara par smukāko stendu stabili pienākas BaibaBooks. Nav pat konkurences viņiem. Viņām? Tiem, kas vēl nav izlasījuši lielisko grāmatu par Lūsiju Bārtoni, šī ir lieliska iespēja to paķert par ļoti draudzīgu cenu. Vispār izstāde šogad ir līmenī – daudz labumu! Var redzēt, ka izdevēji pūlas ne pa jokam, daži laikam pat izdošanas datumus pielāgo pasākumam, jo ir visādi neredzēti jaunumi. Nu forši, tiešām prieks bija apmeklēt un izvēlēties sirdij tīkamo. ❤

21 responses »

  1. ..es dabūju 22 grāmatas, liela daļa no maiņas punkta. kopējās izmaksas – 8 eiro 😀 vērtība – daudz lielāka, jo starp visu manis iegūto ir daži dārgumi, ko nevar vairs nekur dabūt 🙂 prieks. cerams arī rītdiena būs ražena 😀

  2. Grāmatu maiņas punkts man liek vilties katru gadu, lai gan šogad noķēru labu metodi – ja pirmajā viesošanās reizē nekā nav, tad jāapmet riņķis un jāpaviesojas atkal un tad varbūt kaut kas parādīsies. To riņķi lietderīgi izmantoju, cenšoties atrast BaibaBooks stendu, kas bija paslēpies tik ļoti, ka atradu tikai ar 3.piegājienu (diezgan smieklīgi, jo sākumā pirku grāmatu Mansardā un vienalga nepamanīju Baibas), bet piekrītu par noformējumu, tiešām viņām ir sanācis piedomāt, atļaušos teikt, visvairāk no visiem. 🙂

    • Es tik skaļi jūsmoju par BaibaBooks, ka pat Mansarda džeki sāka grozīties, kas tad tur TĀDS ir 😀 Jā, piekrītu, ka ar grāmatmaiņas punktu ir – kā paveicas. Un, protams, kas jau kuram šķiet vērtīgs 🙂

    • Pati jau vien nesu. Eiforijā. Vien, kamēr šiverēju pa JR, izmantoju vīrieškārtas drauga klātbūtni – ka viņš taču labi noderētu par nesēju un turētāju 😀

  3. Man arī šogad dikti patika. Piektdienā mazāk cilvēku, vieglāk tikt pie labumiem. JR stendā iekritu visilgāk un visraženāk, bet izstādes atskaiti uztapināšu rīt.
    Būtu priecājusies Tevi satikt “dzīvajā” un varbūt pat viena otrai pagājām garām nepazīdamas 🙂

  4. Pamatīgs guvums 🙂
    Bildē redzu Amandas Palmeres “The Art Of Asking” un raudu gaužas asariņas, ka pati nepamanīju un nenopirku. Klausījos audio grāmatu un biju dikti lielā sajūsmā, būtu derējusi arī drukātā versija. Kur atradi viņu, JR stendā bija paslēpusies?
    Laikam nākamgad braucot, būs jāuztapina vismaz ārzemju literatūras saraksts, pie kā turēties, citādi, ieraugot visu ko, iestājās apjukums.

    • Palmere bija tais lētuču kastēs. Tobrīd, kad es to savācu, bija vēl vismaz 1 eksemplārs. Jāatzīst, ka 1 eiro cena samaitā, un pilnas cenas grāmatām piegāju ļoti kritiski. Faktiski paņēmu divas tās, kuras jau iepriekš zināju, ka gribu. Bet piedāvājums tiešām bija tāds, ka var izsist no ieplānotā kursa 🙂

      • Ak vai…mans grāmatu radars būs bijis pamatīgi nost no kursa, es domāju, ka kārtīgi izskatīju tās lētuču kastes, bet tieši to, ko vajadzēja nepamanīju. Tur paspēju tikai tikt pie ļoti skaista sienas kalendāra, kuru patiesībā man nepavisam nevajadzēja…:D
        Bet vispār taisnība – 1-3 eiro cena izlutina, pārējās uz tā fona uzreiz šķiet dārgākas.

      • Ļoti skaists sienas kalendārs izklausās pēc kaut kā ļoti pat vajadzīga! 🙂 Latiņa šim pasākumam šobrīd ir uzlikta ļoti labā līmenī, cerams, JR turpinās mūs lutināt ar lētuču kastēm arī turpmākajos gados 🙂 Bet piekrītu Mairitas blogā paustajam, ka neskādētu arī visādi rakstāmlietu un aprakstāmlietu stendi.

  5. Atpakaļ ziņojums: Latvijas Grāmatu izstāde 2017 | Sibillas grāmatas

Atbildēt

